영어회화

3/2 영화 속 영어문장 따라하기 [영화 : Amazing spiderman]

lbaku89 2021. 3. 2. 22:40

 

1. Eyesight similarly improved (시력이 동시에 향상 되었다)

2. Subject no longer requires corrective lenses ( 실험체는 더이상 안경 쓸 필요가 없다 )

3. You stopped me once ( 너는 한번 나를 막았다 )

4. I'm getting strongger everyday ( 나는 매일 강해지고 있다 )

5. Come in ( 들어와 )

6. Consider comming in through the lobby ( 로비를 통해 들어오는 것을 고려해봐 )

7. What happened ? ( 무슨일 있었니? )

8. Honestly ( 솔직히 )

9. I remembered somebody saying her fantasy was to live in chocolate house ( 자기 꿈이 초콜릿 집에서 사는 거라고 했던 사람이 기억났다 )

10. That's impractical ( 그것은 비현실적이다 )

11. cramps 생리통

12. he put his badge on his chest ( 가슴에 배지를 달았다 )

13. strap gun to his hip ( 엉덩이에 총을 차다 )

14. what do you mean? ( 무슨 일 이니 ? )

15. Now, I realize why he kept it a secret ( 왜 그가 이것을 비밀로 했는지 안다 ) 

16. Point is, this is my responsibility ( 즉, 내 책임이다 ) 

17. I have to fix it ( 내가 바로 잡아야 해 )

18. If my parents know it , I'm daea ( 만약 우리 부모님이 이걸 알면, 나는 죽어 )

19. You are not gonna get in the way of the my plan ( 내 계획을 막지마라 ) 

20. Let's talk this out ( 이거에 대해 애기하자 )